Ceea ce spuneam in urma cu cateva saptamani, iata, este pe cale sa se intample: supermarketurile vor sa treaca la fabricarea unor produse agro-alimentare sub brand propriu. Ce inseamna acest lucru? Ca in loc sa achizitioneze cascaval marca cutare, supercunoscut, dar scump, din Franta ori Italia, de exemplu, retailerii aleg sa-l fabrice chiar ei, singuri ori in colaborare cu furnizori locali agreati. Desigur, cascavalul facut in regie proprie va costa mult mai putin decat cel adus din import.
Asadar, prin acest mod, retailerii moderni pot scadea semnificativ costurile. Uneori, acestea pot fi mai mici cu circa 50 – 70 la suta.
Carrefour cauta furnizori
De noua initiativa a supermarketurilor pot beneficia fermierii romani, care au capacitatea de furniza o serie de produse, de la branzeturi la vinuri. Desigur, pentru a putea deveni partenerii retailerilor, fermierii trebuie sa indeplineasca anumite conditii. Cel mai important este insa faptul ca fermierilor li se ofera aceasta nesperata sansa.
Deocamdata, reprezentantii Carrefour anunta public aceasta schimbare de strategie, insa suntem convinsi ca si celelalte lanturi comerciale tatoneaza deja piata exact in acelasi scop. Daca unii nu au si facut-o deja.