Dupa mai multe tentative, legea care îi obliga pe comercianti sa aibe pe rafturi 51% produse romanesti a fost adoptata, in sfarsit, de catre Parlament ( Camera Deputaţilor, for decizional ).
Acest lucru inseamna ca a mai ramas de facut un singur pas pana cand legea va deveni aplicabila efectiv: promulgarea de catre presedintele tarii.
In randurile care urmeaza vom analiza succint ce implicatii are aceasta lege pentru cele trei categorii carora li se adreseaza: magazine, fermieri / procesatori si consumatori.
Magazine:
Dezavantaje:
-noi costuri logistice
-schimbarea modului de formare a preturilor
-costuri legate de noul mod de aprovizionare si relatia cu furnizorii romani
-schimbare de management si marketing
Avantaje:
-produse mai proaspete
-imagine locala imbunatatita
Fermieri
Dezavantaje:
-disciplina
-ritmicitate in aprovizionare
Avantaje
-acces la o piata mai mare
-venituri constante in afacere
Consumatori
Dezavantaje:
-plaja de produse mai redusa
-preturi diferite
Avantaje:
-produse mai proaspete
-sustin economia autohtona, deci contribuie la crearea de noi locuri de munca
In ciuda unor posibile dezavantaje, pentru unele dintre categoriile enuntate, parerea noastra este ca aceasta lege trebuie sa ajute economia romaneasca si producatorii romani. Desigur, cu conditia ca legea in cauza sa fie aplicata corect, atat in spiritul, cat si in litera ei.